Vai treniņu dienās ir jāēd vairāk? Ja jā, cik daudz papildu kaloriju jums vajadzētu patērēt?

Treniņu dienā cilvēks patērē ap 3200 kalorijām, bet, strādājot birojā, ap 1800 kalorijām – tā ir ļoti liela starpība. Četras dienas nedēļā ēst divreiz vairāk nekā pārējās dienās ir grūti un neērti. Labāk sešās no septiņām nedēļas dienām noturēt vidēji 2800 kalorijas un ievērot sabalansēta uztura pamatprincipus. Ja pēc trim nedēļām novērojams progress pareizajā virzienā, izmaiņas nav nepieciešamas.

Ko ēst pirms treniņa?

  • Pirms treniņa nepieciešams uzņemt ogļhidrātus. Lai organisms būtu enerģijas pilns, šāda veida maltīti nepieciešams ieturēt 2 līdz 3 stundas pirms fiziskās slodzes. Pirms fiziskās slodzes izvairies no tādiem produktiem, kas satur taukus, olbaltumvielas un šķiedrvielas.
    Ko ēst pēc treniņa?
  • Kad aizvadīts kārtīgs treniņš, laiks atjaunot enerģiju ar pareizas maltītes palīdzību. Fizisko aktivitāšu laikā organisms zaudē ne tikai enerģiju, bet arī šķidrumu. Pirmais likums pēc treniņa ir ieturēt maltīti 30 līdz 60 minūtes pēc fiziskās slodzes. Lai organisms atjaunotu patērēto enerģiju, pēc slodzes nepieciešams lietot tādus produktus, kas satur daudz olbaltumvielu un ogļhidrātu, piemēram, vīnogu vai dzērveņu sula, zivis, biezpiens, kartupeļi, rīsi, augļi un dārzeņi.